Mijn lijst met blogs

zaterdag 30 november 2013

Mijn allereerste quiltje (toen ik nog niet wist dat dit ook een quilt was)



Zo'n 20 jaar geleden heb ik dit quiltje gemaakt. Het was een pakketje dat ik kocht op een handwerkbeurs, geen idee bij welke winkel. Het is een applicatie quilt gemaakt met flisofix en vastgezet met een festonsteekje. Een leuk wandkleedje wat boven de piano hing,

Toen een moeder van een vriendje van onze dochter bij ons thuis kwam zei zij tegen mij; "wat leuk Marijke, jij quilt ook" Nee zei ik want met quilten maak je van die grote dekens uit de Ariadne, recht van draad, heel ingewikkeld en alles met de hand! Nou ik ben Inge nog dankbaar, daarna hebben we workshops gevolgd bij Poespas, en is het quiltvirus zijn gang gegaan!
Een heel belangrijk quiltje is dit dus!

3 opmerkingen:

Bernadette van gils zei

misschien wel oud, maar nog steeds leuk
groetjes
Bernadette

Régine zei

Leuk en bijzonder hoe iets het begin kan zijn van wat je nu allemaal doet!
Groetjes, Régine.

Kiekplaotiesenzo zei

Een prachtig appelquiltje Marijke!!!