Mijn lijst met blogs

woensdag 2 maart 2016

Het Klossie, achter de schermen.





Even tijd maken voor een blogje ;-)
Sinds ik een berichtje rond heb gestuurd over het Klossie is alles hier in een stroomversnelling gegaan. De bestellingen en lieve reacties stromen binnen, we werken ons een slag in de rondte en genieten volop! Wat leuk al die positieve reacties!

Het was best een gok. We hebben in de vakantie door zitten fantaseren over een quilttijdschrift in "onze" stijl, zitten bedenken waar ieder van ons goed in is, en zo groeide het uit tot dit resultaat.

De ideetjes en echte inhoud zijn van mij, ik ben de enige die quilt.
Manlief heeft de ICT voor zijn rekening genomen, de website en het proces achter het verzenden en de boekhouding.
Onze oudste dochter is goed met taal en heeft alle teksten her en geschreven. Zij heeft ook een groot deel van het geregel gedaan zoals de eerste contacten met de drukkerij en zij houdt de begroting in de gaten.
En onze jongste dochter, petje af !!! heeft de fotografie en vormgeving gedaan.

Toen ik de 55! dozen binnen kreeg ging er wel wat door mij heen. Wat ben ik trots, leuk dat we dit samen hebben gedaan en wat is het Klossie mooi geworden!

Nu gaan we voor de 3e dag verder met het verzenden. Lieve neef en schoonzoon hebben krokusvakantie en helpen mij gelukkig prima mee, de post gaat met winkelwagentjes naar de post hier op de hoek (we wonen in een klein dorp ;-) en er zijn nog heel wat dozen te gaan.

De winkels hebben voorrang gekregen, er zijn zelfs winkels in Duitsland en België die het Klossie gaan verkopen. Nu zijn we nog steeds heel druk met het versturen van de andere bestellingen. Ik ben vooral erg bezig met het uitzoekwerk want niet alle gegevens zijn goed ingevuld en makkelijk na te gaan. Namen die op de bankrekening anders zijn dan op de bestelling, bestellingen zonder achternaam, adressen zonder huisnummer.....

Lieve mensen, voor wie nog in afwachting zit, heb nog even geduld! We doen erg ons best om alles op z'n plek te krijgen, gelukkig heb ik nog voldoende voorraad!

Over een paar weken gaan we ons bezig houden met deel 2 dat als thema Kerst heeft. In september komt die uit, dan heb je nog tijd genoeg om iets er uit te maken voor de kerst.

Groetjes en fijne dag, Marijke

21 opmerkingen:

Unknown zei

Geweldig :D
Kan niet wachten tot die op de deurmat ligt :D

brigitta seinen zei

Oh wat een werk.Super dat jullie het hebben aangedurfd. Maar als ik de eerste foto's zie en reacties hoor op Facebook en zie dat er overal glossy's worden gereserveerd moet het bijna wel een succes zijn. Heel veel plezier en succes met de verzending.

Marguerite zei

Wat een werk zeg! Fijn dat je zoveel hulp hebt. Maar wat zal je trots zijn. Een eigen blad. Daar droomt men normaal alleen van. Kijk elke dag vol spanning of de postbode er al aankomt. Heb geduld hoor!!! Heel veel succes met versturen.

BezigeBijMirjam zei

Tsjonge Marijke! Super hoor om zoiets voor elkaar te krijgen met jouw gezin! Ik ben erg benieuwd naar de uitvoering. Vrijdag ga ik naar de Bee bij Willeke van Fat Quarters. Misschien heeft zij de Klossie dan al in haar winkel. Succes met al het werk.

Merian zei

Wat een werk, maar ik denk dat je Super trots erop kan zijn.
Hopelijk vlg week heb ik hem in de brievenbus.

groetjes Merian Janssen

Bizzy Martine zei

Superspannend!!!! Ik heb mijn exemplaar en dat van een quiltvriendin alvast gereserveerd bij Atelier Salgarollo in België. We wachten vol nieuwsgierigheid af!!! Alvast gefeliciteerd!!!!
Grtjs, Martine

Terray zei

Wat geweldig zoveel hulp en mooie lieve reacties.....ik wacht geduldig in spanning dat mijn klossie op de deurmat valt. Veel succes en voorpret alvast met de volgende editie

Bernadette van gils zei

Oh ik ben zo benieuwd hoe hij/zij er uit ziet.
En geduld is niet mijn sterkste kant helaas dus lig voor de brievenbus te wachten met quiltwerkje in de hand hihi tot mijn Klossie komt
succes met verzenden en uitzoeken
groetjes
Bernadette

Terray zei

Wat geweldig zoveel hulp en mooie lieve reacties.....ik wacht geduldig in spanning dat mijn klossie op de deurmat valt. Veel succes en voorpret alvast met de volgende editie

Ineke zei

Super leuk, ik heb het blad besteld bij Atelier Soed Idee, alleen ze is er doorheen. Ik wacht op de tweede zending!
Marijke, gefeliciteerd!!!

Carin zei

meid wat een geregel allemaal, maar je kunt er trots op zijn. Zeker dta het blad overal zo goed ontvangen wordt. ik denk dat er al veel uitkijken naar het volgende nummer !

Supergoof zei

Jullie zijn allemaal GEWELDIG!
Dankjewel!
:o)

Sunny zei

YES, zo blij mijn klossie glossy ligt in de bus bij mij! Samen met Quiltnieuws dus.....ik ben even niet bereikbaar.

Unknown zei

Ben zo benieuwd, maar de cover ziet er al super uit. Veel succes xxx

Bed, breakfast en quilts zei

Wat ontzettend leuk dit succes; ga zo verder alstjeblieft...

Dientje zei

Lag vanmiddag op de mat. Zo uithuilen onder genot van de Klossie. Gr. Dientje

Floor zei

Vanmorgen jullie mooie blad binnen gekregen.
Nog niet gelezen natuurlijk, maar wel doorgekeken.
Wat ziet het er leuk, jong, fris en fruitig uit! Mijn complimenten hoe jullie dat allemaal voor elkaar hebben gekregen.
En zo te zien is de oplage ook al heel goed.
Dat kan nog wat worden.... misschien straks een loods huren :-)
Veel succes met het volgende nummer, ik kijk er nu al naar uit.
Liefs,
Floor

Judith zei

HELEMAAL GEWELDIG! Wat knap van jullie allemaal, en wat een succes! Geniet er van, alle komplimenten zijn dik verdiend!

Marguerite zei

Gisteren is het Klossie binnen gekomen. Prachtig blad. Petje af. En ons quiltgroepje staat er prachtig in. Op naar het tweede nummer. Kan niet wachten. Hihi...
Maar eerst moet je bijkomen...

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Tja, wij zijn al bijna door de voorraad heen.
Super toch!!!!!!
en zo leuk om hem in onze winkel te hebben.
Jullie mogen echt trots zijn.
groetjes
Wietske

Ineke Original zei

Helemaal blij met MIJN Klossie!!! Wat heb je dit goed gedaan. Prachtig papier gebruikt. Ik kan hier toch zo blij van worden.
Maak je dromen waar!!!
Veel succes en tot de volgen Klossie.
lieve groet
Ineke van den Akker