Mijn lijst met blogs

dinsdag 9 augustus 2011

Alle kleuren van de regenboog

Er is een quilt van mij geselecteerd voor de algemene tentoonstelling in de Pieterskerk in Leiden in september. Het is voor het eerst dat ik een foto van een quilt voor de tentoonstelling had ingestuurd, een verrassing dat deze er mag hangen.

Het is een quilt die ik voor mijn moeder heb gemaakt, voor haar 75e verjaardag. Er zitten 30 verschillende zijden lapjes in die allemaal een verhaal hebben. De meeste van deze lapjes heb ik gekregen van vriendinnen, een verjaardagscadeau van quiltvriendinnen, een stukje trouwjurk, een kussenhoesje, meegenomen uit Vietnam, aan bijna elk lapje zit een verhaal.
De quilt heet "alle kleuren van de regenboog".


Er zit nogal wat vast aan "hangen" in de tentoonstelling. Omdat mijn moeder wel dicht bij de tentoonstelling woont (bij Leiden!) maar ik in de Achterhoek, kijkt zij al een tijdje naar een lege muur. Er moet nl een quilthoes (voor vervoer) en een nieuwe tunnel aan komen, omdat die niet was gemaakt volgens de voorschriften van de tentoonstelling.
Nou het klusje is klaar, volgende week breng ik de quilt naar het inleveradres.
Nog een week of zes mam, dan hangt de quilt weer boven de bank!


4 opmerkingen:

Hennie zei

Hallo Marijke,
Wat een prachtige quilt is dit, wat ontzettend gaaf dat hij op een tentoonstelling komt te hangen, jammer voor je moeder die moet hem even missen.
Leuk dat je mijn blog gaat volgen ! ! !
Ik heb even op je blog rond gekeken, ziet er erg leuk uit, ik zie dat je nog niet zo lang blogt, je zult zien dat het super leuk is om elke keer weer je vorderingen te showen.
Heel veel blog plezier ! ! ! Zoals je ziet heb ik me ook bij de volgers gezet.

Fijn weekend Hennie.

Heleni zei

Hallo Marijke,
In de eerste plaats bedankt voor je reactie op mijn blog. Erg leuk. Ik ben ook even bij jou gaan kijken. Jouw blog is ook erg gezellig.
Wat een prachtig quilt van je moeder en leuk dat 't op de tentoonstelling mag hangen.
Welkom in blogland en veel plezier hiermee.

groet Heleni

foekie's fashion zei

Prachtige quilt met verhalen, succes op de TT.
Groetjes van JOke

Marijke zei

Ja gelukt! Mooi borduurwerk!
groetjes Marijke