Mijn lijst met blogs

maandag 11 juli 2016

En dan ben je 100 !



Drie huizen verder in onze straat woont een buurman. Hij heet Wim maar ook al dringt hij aan, ik noem hem makkelijker "meneer". Hij is niet goed meer ter been, eigenlijk is het enige wat hij nog kan een prettig gesprek voeren en lezen met een loep. In de boekenkast staan boeken in diverse talen, Wanneer hij het boek heeft gelezen schrijft hij achter in het boek in welk jaar dat was.

Hij spreekt 7 talen, Frans, Spaans, Nederlands, Hebreeuws, Esperanto en nog 2 die ik niet met zekerheid durf te noemen. Omdat mijn moeder erg veel Franse boeken heeft lenen we nu met regelmaat boeken aan hem. Zondag was ik weer bij hem voor zo'n boekenruil, een bijzonder bezoekje! Heel fijn vindt hij dat, want zo kan hij zijn talenkennis bijhouden.

Met hulp van vrijwilligers en niet te vergeten geweldige thuiszorg kan hij hier nog blijven, heel fijn want begin dit jaar werd hij 100 !!!

Fijne dag vandaag!

5 opmerkingen:

Ineke zei

Wat geweldig, zo'n buurman. En lief dat je er wel eens komt voor een bezoekje!

marga zei

Ja zo gaat dat op het platteland en in kleine dorpen. Geweldig dat je op deze manier mensen gelukkig en blij kunt maken.
Het is natuurlijk ook super dat meneer Wim ook zelf nog heel erg kwiek is en je er een mooi gesprek mee kunt hebben.
Fijn om zo´n blogje te lezen.
Groeten
Marga

Francis Paul zei

Dat hij aandringt om hem Wim te noemen is natuurlijk omdat er niemand meer is die hem Wim noemt. Hij is waarschijnlijk al jaren Meneer Achternaam. Ik vind dat er in Amerika dan een mooie oplossing is hiervoor: je noemt de dame Miss Voornaam en de heer Mister Voornaam :-)

Fijn dat Wim op deze manier thuis kan blijven wonen!

Dientje zei

Wat fijn dat de buurman op deze manier in zijn huis kan blijven wonen. In mijn werk kom ik vaak hele oude mensen tegen. Elke keer vind ik het weer bijzonder als ze zo actief zij zoals je buurman. Het noemen bij de voornaam is best wel een punt vind ik. Ik houd me ook bij achternaam. Leuk zo'n actieve man en fijne buren. Gr. Dientje

Willy zei

Dat is een hele leeftijd. Fijn dat buurman Wim zich ook nog zo kan vermaken met het lezen van boeken. Met die Franse boeken doe je 'm dan toch graag een plezier. Leuk dat jullie op deze manier contact hebben.