Mijn lijst met blogs

woensdag 2 april 2014

Een dagje, anders dan anders





Dinsdag heb ik mijn programma omgezet. Een oude dame, (vriendin van mijn ouders) die mij vroeger inspireerde, was op hoge leeftijd overleden. Samen met mijn broer en moeder zijn we naar haar begrafenis geweest, een mooie bijeenkomst.

Ze was een originele, optimistische en creatieve vrouw. Dat creatieve was voor haar in de jaren 70 handwerken, maar niet van het tuttige soort. Macramé, kleding naaien en wandkleden maken, gewoon met restjes in mooie kleuren. Patchwork of quilten heeft ze het nooit genoemd, dat was niets voor haar.
Bij mijn ouders thuis, die toen een hip jaren 70 interieur hadden, hing een prachtige quilt met rode stoffen en allemaal gekke frutsels erop, heel vrij werk.

Toen ik 30 jaar geleden ging trouwen heeft zij mij geholpen mijn trouwjurk te maken. Ik durfde niet te knippen in de zijden jersey, zij wel. Kortom, er kwam van alles aan leuke herinneringen bij mij naar boven.

Het was allemaal een beetje uit de buurt. Rekening houdend met druk verkeer (je weet maar nooit) was ik ruim een uur te vroeg. En wat doe je dan, als er een stoffengroothandel in de buurt is? Jawel, even kijken. Van de nood een deugd makend heb ik wat voor mijn winkeltje aangeschaft. Enige panels, en stofjes, vooral met in mijn achterhoofd de wens van veel cursisten om wat voor de kleinkinderen te maken. Binnenkort zal ik er een nieuwsbrief aan weiden, nu zijn ze al via mijn webwinkel te koop.

Wil je de panels op mijn site zien, klik dan hier

Omdat panels moeilijk te zien zijn op de site, zal ik wat uitvergrootte stukjes tonen..





Geen opmerkingen: