Mijn lijst met blogs

zaterdag 4 mei 2013

Four patch charmquilt



Bij de afgelopen open dagen lag er in mijn atelier een quiltje dat ik aan het doorquilten ben. Het is een charmquiltje met een four patch. Het is zo leuk omdat de charmlapjes er zo mooi in uitkomen. Het is ook nog eens een heel eenvoudig te maken quiltje.

In het quiltje zit precies één charmpakketje en op veler verzoek heb ik daar een pakketje van gemaakt. In het pakketje zit een charmpakketje naar keuze, de ecru stof, de hartenknoopjes en de beschrijving. Kortom, je kunt er het hele topje van de quilt van ongeveer 1 x 1 meter mee maken. Het is wanneer je creatief bent makkelijk uit te breiden naar een grotere quilt, je hebt bij voorbeeld voor de top van een quilt van 1,5 x 2 meter (voor een eenpersoonsbed 3 van deze pakketjes nodig).

Wanneer je meer informatie wilt hebben, klik hier of stuur mij een berichtje

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat is dit een leuk quiltje geworden. Ik heb nog erg veel liggen, anders zou ik het zo erbij gaan doen, maar wat ik graag wil weten, op de witte blokjes zitten rode kleine hartenknoopjes. Heb jij die er allemaal opgenaaid? Groetjes Wilma

Atelier Hartendief zei

Hoi Wilma,

Ja die heb ik er tijdens het doorquilten opgezet. Leuk he!

Groetjes Marijke

Dientje zei

Ik heb het zien liggen toen ik met mijn collega bij je was. Ik had het nog beter willen bekijken. Wie weet een volgende keer. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik de Chinese lantaarntjes maak, of sterren met ???. Bedankt voor de adviezen en gezelligheid. Groet, Dini (Dientje. Heb nog geen blog)