Mijn lijst met blogs

zondag 17 augustus 2014

Bijna net zo bekend als de Hoofdige Boer ;-)



Onze jongste (17 jaar) is met een paar vriendinnen een weekje naar Terschelling geweest. Zaterdag, op de boot terug kwamen ze aan tafel te zitten bij een aardig echtpaar. Zij gingen elk jaar naar Terschelling op vakantie, kwamen uit Haarlem. Ze raakten aan de babbel, waar komen jullie vandaan etc.

Wij komen uit Almen (een dorp in de Achterhoek met 1200 bewoners) en of je kent het niet, geen idee waar dat moet liggen, of je kent het omdat je er op vakantie bent geweest, de Hoofdige Boer (hotel-restaurant met theetuin) is dan hetgeen de mensen noemen.

Ook deze mensen hadden het over de Hoofdige Boer, daar waren ze wel eens geweest en tussen neus en lippen vertelde de mevrouw dat daar een quiltatelier is waar ze nog wel eens naar toe wilde.
Heh..... zei Lisa, dat is mijn moeder! Ze raakte aan de praat, de mevrouw, die liet haar zien waar ze mee bezig was, iets met rondjes en vierkantjes....... Ja, Cathedral windows ....Ja en Supergoof met ramen wassen.....dat kende ze ook.Volgens mij haakten toen haar vriendinnen af met het gesprek.

Dat een meisje van 17 zo'n gesprek heeft in haar vakantie, en dat ze niet alleen de Hoofdige Boer maar ook atelier Hartendief kende uit Almen, heel leuk! Mijn atelier is dus bijna net zo beroemd als de Hoofdige boer ;-) !
Maar wie was je nou, quiltster op Terschelling???

6 opmerkingen:

Rya, Rotterdam zei

En terecht toch zeker, dat je "wereld"-beroemd bent.
Leuke ontmoetingen zijn dat, hè!!
Groet, Rya, Rotterdam

Marguerite zei

Ik zeg ook altijd; de wereld is klein.

BezigeBijMirjam zei

Ha Marijke,
Ik ben NIET de quiltster van Terschelling, maar ben jaren geleden eens met de tuinclub bij de Hoofdige Boer voor lunch geweest. En vorig jaar zijn we met vrienden daar ook nog geweest voor een avondje wild eten met overnachting natuurlijk. Ik heb toen nog bij de "buurman" op de boerderij een heerlijk stuk Nagelholt gekocht. Mmmmm!!! Maar bij jou ben ik nog nooit geweest. Daar moet maar eens verandering in komen. Als ik met mijn 2 quiltvriendinnen weer eens op stap ga, zullen we jouw atelier ook eens bezoeken. Fijne dag! Mirjam

Atelier Hartendief zei

Mooi dorp he Mirjam! Altijd welkom, wel even mailen dan zorg ik dat ik thuis ben ;-)

Régine zei

Wat leuk, zeg!
Wie weet meldt de Quilster zich nog, dat zou extra leuk zijn.
Groetjes, Régine.

Dientje zei

De wereld is klein. Lijkt me leuk om zoiets te horen. Nu maar hopen dat de reizigster zich meldt.
Groet,
Dientje (dientjes.blogspot.nl)